יום שני, 27 באוקטובר 2008

עליזה בארץ הספרים המטופלים

בבלוג mixim העלו החודש אתגר חדש ונהדר "ספרים". ואני..... משוגעת על ספרים!!!

בכיתה ג' רשם אותי אבי לספריה העירונית, ומאז...... אפשר בהחלט לכנות אותי תולעת ספרים טיפוסית (אפילו עבדתי מעל חמש שנים אצל זכיין פרטי של סטימצקי בר"ג, היה כיף!).

האמת שאני קוראת כל (מכירים אוכלי כל? אז זה דומה :). בתחילת דרכי הסיפרותית כמובן הקפדתי על ספרות איכותית, גבוהה, ומרשימה, אבל כנראה שהשנים בסטימצקי והזמינות לכל רבי המכר נתנו אותותיהם וההידרדרות לא אחרה לבוא :) היום אני קוראת כל מה שאני מוצאת באיזור (כולל מיכסים של קוטג' בארוחת הערב). אם כי אני חייבת לציין הסתייגות קלה, מאז שנולדו שני בניי, לצערי שעות הקריאה שלי הצטמצמו פלאים (זה לא שאני לא מנסה להיכנס למיטה עם ספר....רק שבד"כ אני נרדמת איתו, בדרך למיטה, והמסכן אפילו לא זוכה להיפתח).

לקראת האתגר החלטתי להכין עבודה שמשלבת בין שני דברים שאני מאד אוהבת :

*עליזה בארץ הפלאות - אחד הספרים שממש ממש אהבתי כילדה ואוהבת עד היום (יש גיליון מצויין של somerset studio שכולו מוקדש ליצירות ברוח הספר, מומלץ מאד), כל הרעיון של חלום, דמיון ומציאות המתערבבים ומתמזגים מאד ריגש אותי כילדה, ולמעשה עד היום .

*ספרים מטופלים (altered books) - למעשה מעולם לא הכנתי ספר מטופל, אני מאד אוהבת לראות עבודות מטופלות אצל אמנים אחרים, אבל לא יצא לי להכין שום דבר משל עצמי. האמת היא שקצת קשה לי להתחבר לסגנון האמנות הזו...יש בה משהו מאד משחרר, לא מטויח, "נא" שכזה, וזה סגנון שמאד קשה לי ליצור בו.

אז אמרנו אתגר, לא? התיישבתי לעבוד.

כבסיס לספר בחרתי ספר ילדים ענתיקה לחלוטין (יש לנו חנות שכזו בטבעון, מלאה אוצרות ענתיקיים) שמספר את סיפורה (ההזוי משהו יש לציין) של עליזה בארץ הקרקס. הספר כ"כ ישן שאין אפילו צורך לישן את העמודים :) הוא כבר כולו חום ומתפורר בקצוותיו.




את עמודי הספר מרחתי בשכבה דקה מאד של חומר מקשר ג'סו, ועליו (אפילו בלי לחכות לייבוש מלא) מרחתי בעזרת ספוג של מייקאפ (ידעתי שבסוף ימצא להם שימוש) צבע אקריל טורקיז בשכבה דקה ולא אחידה . משם.....השמיים, והזמן הפנוי שלי הם הגבול.

את זוג העמודים השני, החליפה שכבת צבע האקריל בנקודות אקריל צבעוני ועיטור בטוש שחור.




היופי באמנות הספרים המטופלים שבאמת השמיים והדמיון הם הגבול, ולמעשה גם שנדמה שסיימתי עמוד אחרי כמה ימים ניתן לחזור אליו ולהוסיף.

לבנתיים הכנתי את ארבעת העמודים האלה, מקווה שבימים הקרובים אספיק להכין עוד כמה עמודים.

הנה קצת תמונות עם פרטים מהעמודים המוכנים:






12 תגובות:

  1. אנונימי27.10.2008, 18:52

    איזה מיוחד!
    הספר בפני עצמו מקסים (לא ראיתי את הגרסה הזו מעולם), והעבודה שלך תמיד כל כך מלאת חיים, גם כשמדובר במשהו פחות "גמור".

    השבמחק
  2. אנונימי27.10.2008, 19:27

    איזה דבר מקסים!!!!!!!!!!!
    אין, אין כמו ספרי ילדים - אהבתי את המקוריות והביצוע -יפיפה

    חיפושולי

    השבמחק
  3. אפילו לא בטוחה שיכולתי להבחין בין האומנות שלך למה שהיה מצוייר. מקסים

    השבמחק
  4. הטיפול שלך בספר כל כך מיוחד!

    השבמחק
  5. אנונימי28.10.2008, 13:06

    אילאיל זה מקסים לגמרי.
    ונכון שזה כיף נורא "לטפל" בספר? אני ממש נהנית מזה.

    ושאלה: למה הוספת ג'סו? כלומר - מה הוא נותן ביחס ל- פשוט לצבוע את הספר בצבעים אקרילים? (אני פשוט לא ככ מכירה את החומר הזה- ג'סו, וסתם זה מענין אותי...)

    השבמחק
  6. אנונימי1.11.2008, 17:04

    תודה יקירות על התגובות החמות
    @דפנלולה - ג'סו זהו חומר מקשר בין אקריל (או שמן) לבין הדף,קנבס, כל חומר אחר שתרצי לצבוע עליו. למעשה הוא עוזר "לתפוס" את הצבע על המשטח.
    במקרה הזה מרחתי ג'סו בעיקר בשביל המראה "המלוכלך" ובעצם לא כ"כ בשביל התכונות המקשרות שלו.

    השבמחק
  7. אנונימי2.11.2008, 13:11

    תודה רבה על ההסבר אילאיל!
    אני אנסה לעבוד איתו בהזדמנות.

    השבמחק
  8. אנונימי3.11.2008, 8:57

    בכיף :)

    השבמחק
  9. אנונימי14.12.2008, 17:03

    איזה יופי. יש לך עבודות מיוחדות. איך החלטת לעסוק באומנות הנייר? למדת או שדרך ניסוי וטעיה?

    השבמחק
  10. מקסים!
    אשמח לדעת מה שמה של חנות הספרים, ואם יש לך כתובת/טלפון.
    את גם מוזמנת לבקר בבלוג שלי,
    ביי,
    קרן.

    השבמחק
  11. אנונימי22.2.2009, 19:18

    תודה קרן.
    גם את מטבעון?
    החנות שאני מדברת עליה היא לא חנות ספרים אלא החנות "מחשבה שניה" שזו חנות למוצרים יד שניה, בין היתר יש גם קצת ספרים.
    ואולי גם בקרון הספרים ניתן למצוא ספרי ילדים ישנים, אבל שם לא ביקרתי כבר ממש מזמן. שווה לנסות.

    השבמחק